- rusza nowa kampania promująca owoce jagodowe, w której weźmie udział m.in. OP Rajpol.
Celem kampanii jest budowa nawyku codziennego spożywania polskich owoców jagodowych - truskawek, malin, borówek, czarnej porzeczki, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii.
Współdziałamy, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji owoców miękkich, gdy trwa na nie sezon w Polsce, czyli od maja do października. Konieczny jest wzrost świadomości wyjątkowych walorów polskich owoców jagodowych oraz promocja pojęcia "polskie superowoce".
Działania powinny doprowadzić do zwiększenia konsumpcji owoców. Bez uświadomienia konsumentów żadne działania, na dłuższą metę, nie będą skuteczne.
Polski potencjał produkcyjny bazuje na uznanych kompetencjach polskich plantatorów. Wykorzystując doświadczenia borówki wysokiej, będziemy promowali współpracę wszystkich owoców jagodowych oraz wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw.
Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczas prowadzonych działań promocyjnych. Kampanię "Czas na polskie superowoce!" zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi. Realizacja zadania będzie odbywała się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej.